Electronic Arts on pestannut ruotsalaisen Starbreeze Studiosin (Riddick, The Darkness) kehittämään täysin uuden räiskinnän lähes 20 vuoden takaisen Syndicate-tosiaikastrategian pohjalta.
Vuosi on 2069 ja Amerikan markkinoista taistelevat kolme megakorporaatiota: Eurocorp, Cayman Global ja Aspari. Pelaaja on Eurocorpin biotekniikalla viritetty prototyyppiagentti Miles Kilo, joka pystyy hidastamaan aikaa ja hakkeroimaan ympäröivää digitaalimaailmaa.
Uniikkia ja brutaalia scifi-FPS-kokemusta lupaileva Syndicate ilmestyy PS3:lle, Xbox 360:lle ja PC:lle vuoden 2012 alkupuolella.
Kommentit
Kuulostaa vallan mainiolta. Chronicle...
Kuulostaa vallan mainiolta. Chronicles of the Riddick lukeutuu kaikkien aikojen suosikkeihin FPS-rintamalla, joten synkkä scifistely on tiimillä ainakin hallussa.
Tämä lisätään korvan taakke. Escape f...
Tämä lisätään korvan taakke. Escape from Butcher Bay oli tiukkaa settiä.
Riddick-pelit ovat todella hyvää sett...
Riddick-pelit ovat todella hyvää settiä ja pelejä joissa tuo "hiiviskely varjoissa" on välillä aidosti toimivaa - ja usein pakollista. Fiilis oli luotu myös todella hyvin.
Laitetaan siis tämä peli korvan taakse, vaikka uusi Riddick olisi sekin kelvannut.. Mutta ei taida nyt olla ajankohtaista kun se kolmas Riddick-leffa ei ole vielä edes tuotannossa. Ehkä sitten..
huoh miks aina FPS... oisivat vaan ja...
huoh miks aina FPS... oisivat vaan jatkaneet strategia pohjalla meinaa Syndicatet o aina ollu mun lemppareita.
Starbreezen historiasta ja nykyisestä...
Starbreezen historiasta ja nykyisestä tilanteesta kiinnostuneille suositeltavaa luettavaa: http://www.1up.com/features/starbreeze-secret-history . Nykyinen ei meinaan ole välttämättä ihan sama Starbreeze, joka kasasi Riddickit ja Darknessit.
Samaa mieltä jone991:n kanssa strateg...
Samaa mieltä jone991:n kanssa strategia tämän pelin pitäisi olla eikä mikään fps.
Joo, ei hyvältä vaikuta. Firmasta on ...
Joo, ei hyvältä vaikuta. Firmasta on työntekijät lähteneet, jotka olivat vastuussa riddickeistä, ja pelin genre on muuttunut äfpeeässäksi.
Bah. Taitaa tulla putkijuoksuräiskintä yhden miehen armeijalla. Omien muistikuvieni mukaan syndicate ei tosiaankaan tällainen ollut :D
pystyy hidastamaan aikaa ja hakkeroim...
pystyy hidastamaan aikaa ja hakkeroimaan ympäröivää digitaalimaailmaa
tulee heti mieleen joku b luokan bioshock klooni kun tämäkin IP sitten kustu kun piti tehdä fps peli
Mulla ei ole mitään ongelmaa sen kans...
Mulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, että vanhoista peleistä tehdään nykyaikaisia FPS:iä, mutta olisin kyllä mieluummin maksanut tästä rahaa jos se olisi vaikkapa XBLA-tasoinen dual stick shooteri.
Ne vanhatkin pelit meinaan olisivat toimineet paremmin dual stickeinä, kuin hiirellä.
Syndicate tuo kyllä hienoja muistoja ...
Syndicate tuo kyllä hienoja muistoja mieleen, joskin itseäkin epäilyttää fps-versiointi, jotenkin ei tunnu istuvan peliin ehkä niin hyvin. Hyvin samansuuntaisia ajatuksia kuin tulevan X-comin suhteen. :/
Strategiapelit on ihan kivoja, mutta ...
Strategiapelit on ihan kivoja, mutta hc-pelaajien arvostuksella on vaikea elättää perhettä. FPS:t nyt vain on paljon helpompi myydä isommalle porukalle, joten niitä tehdään kun pelituotanto on nykyään todella kallista eli riskialtista.
Itse tykkään räiskinnöistä, joten jos tästä tulee hyvä räiskintä, ostan sen mielelläni, vaikka aikoinaan pelasinkin paljon Syndicatea ja Syndicate Warsia.
Mahtavaa, että Syndicatea elvytettiin...
Mahtavaa, että Syndicatea elvytettiin.
Toisaalta on mielestäni myös hienoa, että pelisarjassa yritetään uudenlaisia pelimekaanisia sovelluksia.
Itse suhtaudun kuitenkin suurella varauksella tulevaan peliin, koska genreksi on ilmoitettu FPS. Wanhan syntikan se juttu oli, että hallitsit kentällä kokonaisuuksia ja pystyit rakentamaan ryhmääsi eri buildilla olevia agentteja. Epäilen kovasti sitä, että vahojen pelien vahvuuksia, ei tuossa FPS-genressä kyetä käyttämään hyväksi. Ainakaan tarpeeksi!
Tästä johtuen vaikka peli olisikin hyvä lajissaan, ei se silti tuntuisi syndicatelta, vaan menisi korkeintaan sarjan spin-offina, pelimaailman puolesta.
Ei helvetti... ensin X-com pelistä te...
Ei helvetti... ensin X-com pelistä tehdään räiskintä peli, joka oli alunperin strategia peli ja helvetin hyväkin, päätös joka takaa että X-com peli sarjan fanit tuntee olonsa luita myöten petetyksi ja huijatuiksi.
Nyt ne tekee saman Syndicate peli sarjalle, joka oli reali-aikainen strategia peli ja taas kerran helvetin hyvä sellainen, ja tekee siitä räiskintä pelin. Mitä helvettiä on vialla peli tekijöiden päässä? Miksi KAIKESTA tehdään FPS nykyään? Miksei tehdä roolipelejä, strategia tai puzzle pelejä?
Minä tunnen oloni täysin petetyksi, ja sen tekee vain pahemmaksi että meidän naapurit on ne jotka ovat vastuussa. Helvetin nykypolven pelaajat ja pelitekijät...
Mutta, en ole täysin luopunut toivosta;
Jos tämä tehdään hyvin ja käytetään taktiikka tai strategia elementejä edes pikkuisen tehokkaasti, tai jos peli itse on hyvin pistetty kokoon, niin voin antaa anteeksi. Mutta jos tästä tulee jokin Modern Warfare klooni niinkuin parista tuhannesta muustakin, niin voivat minun puolestani haistaa pitkän P****N.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi