Burnout Paradisen kehityksessä ei Criterion Gamesin mukaan kumpikaan konsoleista ollut pääalusta, vaan pelimoottori suunniteltiin hypoteettiselle moniprosessori-alustalle, josta koodi käännettiin sekä PS3:lle että Xbox 360:lle. Vaikka päätestausalusta olikin PlayStation, ovat versiot sekä kehittäjän ilmoituksen että käytännön havaintojen perusteella identtiset.
Suurimmat erot liittyvät verkkopeliin. Siinä missä 360:llä pikavalikossa näkee kaikki linjoilla olevat kaverit, näyttää PS3-version valikko vain Paradisea sillä hetkellä pelaavan joukon.
Teknisesti erot ovat marginaalisia. PS3:lla päästään nauttimaan DTS-äänistä, 360:llä on tyytyminen Dolby Digital 5.1:een. Ruudunpäivitys on hiuksenhienosti parempaa PS3:lla, ja Xbox-versiossa esiintyy silloin tällöin ruudun, parin kestoisia nykäisyjä. Nämä erot eivät kuitenkaan paina vaakakupissa. Valinta versioiden välillä kannattaa tehdä yksinomaan sillä perusteella, kummassa verkossa kaverit pelaavat. Moninpeli tuo Burnout Paradiselle sen pitkäikäisyyden.