Kun Game Boy Advance esiteltiin ensimmäisen kerran Spaceworld 2000-pelimessuilla Japanissa, esittelypeleistä kävi hyvin nopeasti selville, että konetta ei ole tarkoitettu kolmiulotteisen grafiikan pyörittämiseen. On kuitenkin sanottava, että GBA pystyy eräänlaiseen 3D-grafiikkaan, aivan kuten Super Nintendo aikoinaan. SNES:in Super FX-siru mahdollisti aikoinaan sellaiset pelit, kuten Super Mario Kart, Star Fox ja Pilotwings -- Game Boy Advancessa Super FX-siruja on kaikkiaan kaksi, joten SNES:in kaltainen graafinen loisto on saatavilla myös GBA:n kohdalla.
Nintendo esitteli jokin aika sitten Game Boy Advancen graafisia ominaisuuksia julkaisemalla teknisen esittelyn, jonka tarkoituksena oli näyttää GBA-taskukonsolin tehoja.
Ajopelidemo:
Ajopelidemo hämmästytti monia, sillä siinä kuusi autoa kilpaili keskenään. Kokonaisuus oli uskomaton ja pelaaja voi jopa vaihdella kahden eri kuvakulman väillä (auton sisältä ja ulkopuolelta) GBA:n zoomausvaihtoehdon ansiosta.
Lentodemo:
Tässä demossa lennettiin lentokoneella uskomattomissa maastoissa. Koneella on myös dynaaminen varjo, mikä GBA:n kertoo erinomaisista heijastusefekteistä.
Dark Arena:
Dark Arena oli ensimmäinen todellinen teknologiademo (ja peli on myös todella teon alla Game Boy Advancelle), joka osoitti Game Boy Advancen tehoja. Upeaa yksityiskohtaisuutta.
Ajopelidemo 2:
Dark Arena oli ensimmäinen todellinen teknologiademo (ja peli on myös todella teon alla Game Boy Advancelle), joka osoitti Game Boy Advancen tehoja. Upeaa yksityiskohtaisuutta.
Avaruusdemo:
Myös avaruusdemo näytti GBA:n graafista vahvuutta ja tällä tekniikalla olisi hyvinkin mahdollista luoda uusi Star Fox-peli Game Boy Advancelle.
Kokonaisuus:
Kuten ylläolevista kuvista sekä pienistä esittelyistä voi hyvinkin havaita, Game Boy Advance PYSTYY eräänlaiseen 3D-grafiikkaan, jota kutsutaan ns. "väärennetyksi" 3D-grafiikaksi. Verrattuna esimerkiksi Game Boy Coloriin, Game Boy Advance on kuitenkin graafisesti valovuosia edellä, mikä on erittäin mukava lisä jo erinomaiseen GBA-taskukonsoliin.