Suomen pelialan kerma sai jälleen palkintonsa eilen pidetyssä The Finnish Game Awards -peligaalassa Helsingissä.
Tarjolla oli kaiken kaikkiaan kymmenen eri palkintoa tai tunnustusta. Vuoden 2016 kotimainen peli, mobiilipeli sekä tietokone- ja konsolipeli valikoitui Suomen pelinkehittäjien jäsenäänestyksellä. Vuoden hyötypelin puolestaan valitsi Serious Gaming Cluster Finland ry. Luovan saavutuksen sekä yritystulokkaan palkinnot valitsi Suomen pelinkehittäjien hallitus. Neogames Finlandin kontolle jäi vuoden ilmiön päättäminen.
- Vuoden 2016 hyötypeli: Augmented Climbing Wall / Valo Motion Oy
- Vuoden 2016 yritystulokas: Kopla Games
- Vuoden 2016 ilmiö: Suomen pelimuseo
- Vuoden 2016 luova saavutus: Alienation / Housemarque
- Vuoden 2016 tietokone- ja konsolipeli: Quantum Break / Remedy Entertainment
- Vuoden 2016 mobiilipeli: Clash Royale / Supercell
- Pääpalkinto: Vuoden 2016 kotimainen peli: Clash Royale / Supercell
- Pelialan vaikuttajapalkinto elämäntyöstä: Tuija Linden / Pelit-lehti
- IGDA:n tunnustus vuoden 2016 vapaaehtoiselle: Minna Eloranta
- Pelit-lehden Kyöpeli-palkinto vuoden 2016 yleisön suosikille: My Summer Car / Amistech
Gaalan järjestelyistä vastasivat Suomen pelinkehittäjät ry ja Neogames Finland ry. Gaalan sponsoreina toimivat Remedy Entertainment, Next Games, Supercell, Unity Technologies Finland, Rovio, Fingersoft, Colossal Order, Dodreams ja Redlynx.