Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

: Tuttu kalju kiiltää ja kohteet lakoaa – testissä Hitman: Sniper Assassin

E3-messujen alla julkistettu, hämmentävästi nimetty Hitman 2 päästää pelaajat jälleen suosikkimurhaaja herra 47:n ohjaksiin. Episodihömppä on unohdettu, ja marraskuussa julkaistava teos on perinteinen kertajulkaisu. Ennakkotilaajan etuna tarjottava Hitman: Sniper Assassin juoksuttaa kiireisimmät jo fiilistelemään tulevia meininkejä.

Nimensä mukaisesti Sniper Assassin keskittyy ampumispuoleen, eikä hiiviskelyä päästä harrastamaan ollenkaan. Kiikaritähtäimen päähän piirtyy hääjuhla, jonka vierasjoukon seasta olisi tarkoitus napsia kolme kohdetta sekä bonuksena nippu turvamiehiä. Aikaa tehtävän suorittamiseen annetaan ruhtinaalliset 15 minuuttia.

Homman juju on tiputtaa kohteet huomaamattomasti. Keskelle väkijoukkoa mätkähtävä ruumis kun herättää kummasti huomiota, joten kaikenlainen luovuus on toivottua. Oikein ajoitettu laukaus suorastaan lennättää ruumiit uima-altaaseen, parvekkeen kaiteen yli pusikkoon tai vaikkapa sisään ullakon ikkunasta. Huomiota herättävä räiskiminenkin toki onnistuu, ja maalitauluhenkilöt voi vaikka räjäyttää sopivan sauman ilmaantuessa. Mahdollisista siviiliuhreista tulee tietysti miinuspisteitä, mikä tekee silmittömästä räiskinnästä kannattamatonta.

Hiippailuosion puute tekee Sniper Assassinista hieman tylsän, eikä anna kovinkaan laajaa kuvaa tulevan pelin sisällöstä. Piste-ennätysten metsästys ja rajallisten listimistapojen toistaminen ei jaksa viihdyttää kovin montaa pelikertaa, varsinkin kun ympäristöjäkin tarjotaan vain yksi. Homman voi suorittaa onneksi myös kaverin kanssa, mikä tuo mukavasti mielekkyyttä lisää ammuskeluun. Toivottavasti saamme erikoismoodiin vielä uutta sisältöä ennen pääpelin julkaisua.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi