Halo Infiniten skaalaa jouduttiin pienentämään tuntuvasti pelin kehityskaaren aikana, kertoo 343 Industriesin luova johtaja Joseph Staten.
Aiemmin Bungiella työskennellyt Joseph Staten liittyi Halo Infinite -tiimin johtoportaaseen reilua paria vuotta ennen pelin lopullista julkaisua. Statenin mukaan tiimin alkuperäisissä suunnitelmissa oli nykyistä laajempi ja ennen kaikkea monipuolisempia biomeja tarjoava miljöö.
Jonkinmoisia kompromisseja avoimen maailman suhteen jouduttiin tekemään vielä vuoden 2020 surullisenkuuluisan E3-demonkin jälkimainingeissa. Leikkausten suurimmaksi syyksi Staten mainitsee grafiikan tason, jota ei olisi isomman mittaluokan tuotoksessa saatu pelaajien odottamalle tasolle.
Halo Infinite on saatavilla PC:lle, Xbox Onelle sekä Xbox Series S|X:lle.
Lisää aiheesta:
- Tämän kampanjan jälkeen olo on kuin puulla päähän lyöty – arvostelussa Halo Infinite
- Halo Infinite julkaistaan ilman yhteistyökampanjaa ja Forge-moodia
- Halo Infinite -kampanjavideo käy läpi pelin juonikuvioita, vihollisia, kykyjä ja aiempaa avoimempaa maailmaa
- Halo Infinite tuo takaisin jaetun ruudun moninpelin
- Halo Infinite sisältää kaikkien alustojensa välillä niin ristiinpeluun kuin jaetun etenemisenkin
- Halo Infiniten kaikille ilmainen moninpeli sai yllätysjulkaisunsa Xboxin syntymäpäivälähetyksen päätteeksi