Bloodbornesta ja Dark Souls -sarjastaan tunnettu FromSoftware on paljastanut tietoja Game Informerin haastattelussa seuraavan pelinsä Sekiro: Shadows Die Twicen hahmonkehityksestä.
Aiemmin mainituista peleistä poiketen pelaajalle ei anneta mahdollisuutta valita hahmoluokkaa, eikä vihollisten tappaminen Sekirossa kerrytä sielujen tai verihäiveiden tapaista valuuttaa pelihahmon tason kasvattamiseen. Sen sijaan pelaaja ansaitsee kultaa ja kerryttää tavanomaista kokemuspistepalkkia. Palkki muuttuu täyttyessä kehityspisteeksi, jota sitten käytetään kykypuun avaamiseen Sculptor's Idol -patsailla – Sekiron vastine Dark Soulsin Bonfire-lepopaikoille. Kartalta voi löytää myös eri työkaluja, joilla voi muuttaa pelihahmon käsiproteesin vaikkapa tultasyökseväksi aseeksi tai kirveeksi.
Kykypuusta löytyy muutama eri polku, jotka kehittävät joko Samurai,- Shinobi- tai käsiproteesi-taitoja. Samurai suosii suorasukaisempaa toimintaa, Shinobi etäisempiä hyökkäyksiä, ja proteesi-polku avaa mm. eri tapoja käyttää shuriken-heittoaseita. Mahdollista on vielä kehittää passiivisia tehostuksia ja Combat Arts -erikoisliikkeitä. Mainittakoon myös, että protagonistin vääjäämätön kuolema ei enää pudota Dark Soulsista totuttuun tapaan kehityspisteisiin vaadittavia kokemuspisteitä. Kuolemalla on edelleen negatiiviset vaikutuksensa, mutta niistä studio pysyi vielä vaiti.
FromSoftware haluaa muutoksilla antaa pelaajille paremmat mahdollisuudet oman mieluisan pelityylin löytämiseksi.
Sekiro: Shadows Die Twice saapuu maaliskuun 22. päivä PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.