Metal Gear Onlinen beta-testauksen oli määrä alkaa tänä aamuna, mutta valtaisan suosio yllätti Konami ja pelaajilla on ollut vaikeuksia kirjautua peliin. Myös kirjautumiseen vaadittavan tunnuksen luontiin tarkoitettu id.konami.net -sivusto on kärsinyt ongelmista koko viikonlopun.
Ongelmien vuoksi Konami on päättänyt siirtää testauksen aloituksen myöhempään ajankohtaan. Lisätietoja uudesta aikataulusta luvataan tiistaiaamuna kello 9.00.
Alustavasti Konami on jo kuitenkin päättänyt jatkaa beta-testiä muutamalla päivällä ja aikaisemmin ilmoitetun 6. päivä toukokuuta sijaan uudeksi päättymispäiväksi kerrotaan 11.5.
Kommentit
Ei näin.
Ei näin.
Parempi ehkä kuitenkin näin, kuin jos...
Parempi ehkä kuitenkin näin, kuin jos hässäkkä olisi päällä 12.6.
Tämmöistä vartenhan näitä testataan.
Tästä syystä yleiset betat ovat harva...
Tästä syystä yleiset betat ovat harvassa. Porukka ei kuitenkaan ymmärrä eroa demoon.
"Parempi ehkä kuitenkin näin, kuin jo...
"Parempi ehkä kuitenkin näin, kuin jos hässäkkä olisi päällä 12.6.
Tämmöistä vartenhan näitä testataan."
Näin on, kunha nyt korjaavat nopeasti ennen kuin gta 4 tulee :D
Niin, siis nokkelimmathan voivat huom...
Niin, siis nokkelimmathan voivat huomata "beta-testi"-termistä vinkin siihen suuntaan, että tarkoituksena on testata. No, joskus käy näin, että systeemin skaalautuvuus on yliarvioitu, ja homma levähtää käsiin heti kättelyssä. Ensimmäiset ongelmat on siis huomattu, nyt niitä korjataan ja sitten jatketaan testaamista.
Täysin normaalia toimintaa tuotekehityksessä. Jos haluaa testatun ja toimivan tuotteen, ei kannata ottaa beta-versiota.
Nimenomaan. Kaikkimullehetienmitnt...
Nimenomaan.
Kaikkimullehetienmitntajua -osasto alkanut julistamaan ties mitä kun testaustarkoitukseen suunniteltu testi ei toimikaan.
Fiksua, että siirtävät, koska betasta...
Fiksua, että siirtävät, koska betasta ei muuten saataisi mitään irti, koska itse peliä ei päästäisi testaamaan ollenkaan.
Tosin, kuormituksen olisi kyllä pystynyt ennustamaan ja siten skaalaamaan myös rekisteröintipalvelun paremmin. Piikkikuormien ja jatkuvan kuormituksen välisen tasapainon löytäminen suorituskykyä mitoitettaessa on tosin aivan helvetin hankalaa.
Mutta tuota lausuntoa en ymmärrä että...
Mutta tuota lausuntoa en ymmärrä että "suosio yllätti". Missä tynnyrissä Konamilaiset on oleskellut jos eivät tiedä että MGS-sarja ON suosittu, ja jos on mahdollista osallistua julkiseen betaan, niin tottakai kaikki sarjan fanit siihen yrittää osallistua.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun suosio ...
Ei ole ensimmäinen kerta, kun suosio yllättää verkkopuolesta vastaavat, olihan Xbox Livekin jouluna jumissa, kun kaikilla oli aikaa pelata ja bokseja myytiin kuukaudessa useampi miljoona. Ja sitä systeemiä on sentään viilattu jo yli viisi vuotta. Skaalautuvuus on yllättävän hankala asia siinä vaiheessa kun yhtäaikaisien käyttäjien määrä mitataan miljoonissa.
Tämä on tietysti melko noloa, että verkko menee nurin ennen testin alkamista, mutta minkäs teet. Ehkä Japanissa ei vieläkään ole ymmärretty täysin sitä, miten jumalattoman suosittua online-pelaaminen länsimaissa on.
Nöyyy =(
Nöyyy =(
Ei taida Konamilaisilla olla edes hir...
Ei taida Konamilaisilla olla edes hirveästi kokemusta peliserverien kehittämisestä & ylläpidosta?
Load-testit kussut ja pahasti. Pitkä työpäivä tiedossa joillekin reppanoille. :(
VEikkaan että siellä on sitä tietotai...
VEikkaan että siellä on sitä tietotaito enemmän kuin yhdelläkään muulla täällä sivustolla.
Se vaan on aika mahdotonta ennakkoon tietää miten laitteisto loppujenlopuksi kestää kun tulee iso ryntäys tai tungos. Vaikka rauta kestäisikin niin ongelmat ovat suurimmaksi osaksi sitten konfiguroinnissa tai laitteiston balansoinnissa.
Mutta tätähän varten nämä _TESTIT_ ovat.
Viivyttelevät tasan sen takia, että k...
Viivyttelevät tasan sen takia, että kerkeän itse viikonlopun jäljiltä PS3:n äärelle. Kiitos Konami, kiitos Kojima, most kind of you.
Aivan, sitä varten suorituskyky testi...
Aivan, sitä varten suorituskyky testit ovat, jotka siis tehdään ennenkuin lähdetään beta vaiheeseen. Beta on normaalisti viittä vaille tuotantoon menevää kamaa, ei ensimmäisen onnistuneen käännöksen jälkeinen tuotos.
Raudan lisääminen ei auta mitään, jos ohjelmistoarkkitehtuuri on jo tiensä päässä eikä hyödy raudan lisäämisestä.
No, jenkkien suljetussa betassahan on...
No, jenkkien suljetussa betassahan on ongelmia vielä enemmän kuin täällä. Hieman kummallista suosion aliarviointia Konamilta, mutta testaustahan tämä onneksi vielä on. Toivottavasti kaikki pelittää sitten kesäkuussa.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi