VideoGamer.comin haastattelema Peter Molyneux paljastaa, että hänen rehellisyytensä Fable II:n suhteen on johtanut pienoisiin ongelmiin Microsoftin kanssa.
Molyneux innostui Computer and Video Gamesin taannoisessa haastattelussa moittimaan muun muassa Lionheadin roolipelin animaatioita. Pelin julkaisijana toimiva Microsoft ei luonnollisestikaan pitänyt lausunnoista.
‒ Jouduin ikäviin vaikeuksiin sen takia. Nyt Microsoft on pistänyt näitä PR-poliiseja kanssani samaan huoneeseen, jotta en puhuisi ohi suuni. Tunnen velvollisuuksia ihmisiä kohtaan, Molyneux kuvaili artikkelin seurauksia.
Ainakin aikaisemmin suurista visioistaan tunnettu Molyneux kertoo edelleen katuvansa ensimmäisen Fablen kohdalla tehtyjä virheitä, joita hän on nyt jatko-osan kanssa pyrkinyt korjaamaan. Omien sanojensa mukaan hän on edelleen kehittäjä, ei PR-mies.
‒ Pääasia on, että jos istun pelin ääressä ja teeskentelen kaiken olevan täydellistä, ette voi enää luottaa minuun. Ihmisten luottamus minuun tuli kenties hieman petetyksi Fable 1:n kohdalla, kun ihmiset tunsivat minun ylihypettäneen peliä. Oli todella tärkeää, että yritin olla rehellinen, näyttää asoita vain, kun saatoin tehdä niin ja olla paljastamatta tarinaa tai ominaisuuksia niin, että pelaajat eivät enää voisi kokea yllätyksiä, kun peli lopulta julkaistaisiin.
Kommentit
Tälläisiä pelikehittäjiä lisää.
Tälläisiä pelikehittäjiä lisää.
erinomaista, etta tekijalla riittaa k...
erinomaista, etta tekijalla riittaa kanttia sanoa milloin kokee tehneensa huonoja valintoja ja olla rehellinen yleisolleen. Turhauttavaa, mutta ei mitenkaan yllattavaa, etta Microsoft yrittaa sitten peitella naita asioita ja mielummin pitaa pakotettua kestohymya ylla kun pelaajat kaikkoavat keskinkertaisten ja ylihypetettyjen pelien luota.
Toivotaan etta Molyneux on onnistunut nyt tavoitteissaan. Ensimmainen Fable oli ainakin minusta kovaa kamaa vikoineen kaikkineen ja talle tokalle on myos suuret odotukset.
V*TTU; Co-op -moodi ei ole valmis pel...
V*TTU; Co-op -moodi ei ole valmis pelin julkaisussa:
http://kotaku.com/5055621/fable-ii-online-co+op-so-not-making-launch-date
No, optimistisesti ajateltuna voi pelata Fallout 3:a kunnes Fable on patchattu. :)
Jaaha, ei Konamikaan tukkinut Kojiman...
Jaaha, ei Konamikaan tukkinut Kojiman suuta, kun hän kritisoi hieman uusinta teostaan. Minkähänlaiset sopimukset Molyneux on vääntänyt MS:n kanssa? "Nyt turpa kiinni ja hymyilet kameroille!"
Pakko myöntää että siinä on hieno mie...
Pakko myöntää että siinä on hieno mies.
Aika asenne äijä ku on pokkaa sanoo M...
Aika asenne äijä ku on pokkaa sanoo MS esiliinojenkin alla et jos istun hymyssä suin ja sanon et kaikki on täydellistä nii älkää uskoko :)
On se äijä se... pisteet veikolle ja ...
On se äijä se... pisteet veikolle ja heti Fable 2 sta pelittää jahka ilmestyy.
Eli toisinsanoen, Molyneux puhui taas...
Eli toisinsanoen, Molyneux puhui taas ohi suunsa? Onko siinä jotain uutta? Mies joka hypettää pelejään enemmän kuin muslimit uskontoaan ja sitten sen pelit ovat korkeintaan keskinkertaisia tuotoksia. Muistaako kukaan Black & Whitea? Tai edes ensimmäistä Fablea? Millaisia eeppisiä mielikuvia tuo ranskis maalasi niistä? Kuinka niitten piti muuttaa pelimaailmaa yms.
Ihan oikein, että joku sanoo sille "turpa kiinni". Tuo mies osaa yhden asian: puhua liikaa. Ja valehdella pelaajille. Sen lupaukset ovat korkeintaan puoliksi toteutuneet - siinä parhaimmassa vaihtoehdossa. Lähtisi vaikka ideoimaan pikkuhousupelejä japanilaisille, siinä ainakin saisi suu vaahdossa selittää bump mappingista pitsineuleissa.
Pawe: "Muistaako kukaan Black & White...
Pawe: "Muistaako kukaan Black & Whitea? Tai edes ensimmäistä Fablea?"
Minulle ensimmäinen Fable oli rakas pelikokemus, siitä huolimatta ettei
peli ollut kaikkea sitä mitä hypetettiin. Lisäksi Molyneuxin tuotannosta
mieleen ovat jääneet mm. sellaiset nimikkeet kuin Populous ja Syndicate!
Siinä vaiheessa kun Molyneuxin pelit ...
Siinä vaiheessa kun Molyneuxin pelit oli vielä jostakin kotoisin, ukko ei voinut niistä hössöttää täysin ohi suunsa. Internet ei nimittäin ollut vielä voimissaan. Muistan kyllä että jo kun Theme Parkkia ja Hi-Octanea ooteltiin kovasti medioiden takia ja lopputulokset oli verrattain keskinkertaisia.
Molyneuxilla on enemmän visioita kuin oikeasti hyviä pelejä, Syndicate ja Populouskin olivat peleinä aika keskinkertaisia. Mielenkiintoista myös on se, että vasta kun joku toinen tekee jatko-osan niin peleissä alkaa olla enemmän tasoa, esim. Syndicate Wars ja Magic Carpet 2 oli selvästi edeltäjäänsä parempia pelejä.
"... Syndicate ja Populouskin olivat ...
"... Syndicate ja Populouskin olivat peleinä aika keskinkertaisia."
Mielipiteensä kullakin. :O
Molemmat pelejä jollaisia ei vain ennen oltu nähty.
Ja Syndicate Wars oli skeidaa, IMO.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi