Slashdot-sivuston haastattelussa Sonyn pelistuodioita luotsaava Phil Harrison kertoi kannattavansa harrastajien kotioloissaan tekemää pelinkehitystä ja piti sitä jopa elintärkeänä alan kasvun takaamiseksi tulevaisuudessa.
Sony antoi kotikoodarille mahdollisuuden konsolikehittämiseen jo vuonna 1996 enimmäisen Pleikkarin Net Yaroze -versiolla.
Nykyisin pelikonsolit ovat hyvin suljettuja järjestelmiä, mutta Harrisonin mukaan PS3:n osittainen avaaminen riippumattomille pelinkehittäjille tarjoaisi mahdollisuuksia uusille lahjakkuuksille ja olisi siten palvelus koko alalle.
Harrison kuitenkin lisäsi, että Sonyn pitää silti suojella omia etujaan ja oikeuksiaan, joten pyrkimyksenä on jatkossakin etsiä parhaat keinot suojata laitteet piratismilta ja hakkeroinnilta, joka vahingoittaa pelibisnestä.
Kommentit
Net Yaroze pelit olivat huippuija :D ...
Net Yaroze pelit olivat huippuija :D Virallisen Playstation-lehden mukana niitä aina tuli ja olivat mukavaa viihdettä.
Noniin sanat teoksi ja homebrew Ps3ll...
Noniin sanat teoksi ja homebrew Ps3lle mahdolliseksi! Psp:llä näyttäisi olevan vaikka mitä haxatyn firmwaren omaaville, joten sama tapahtuisi varmaan Ps3:n kanssa suuremmassa mittakaavassa mikäli Sony vielä edesauttaisi tätä. Turha sitä piratismiä on ruveta pelkäämään sillä Blueray 25gt pelit jo itsessään estävät tätä todella suurissa määrin. Kuinkamoni oikeasti jaksaisi alkaa 25gt latailemaan jollain torrentilla? Saatika polttelisi näitä blueray levyille blueray polttavilla jota ei viellä varmaan edes ole.
Ps2 ja emulointi scene voisivat tietty olla ongelma, joista ensimäisenä mainittu suurempi.
Net Yaroze-pelit olivat kyllä todelli...
Net Yaroze-pelit olivat kyllä todellista viihdettä:
Hover Car, Adventure Game.. voi niitä pelitunteja, joita niihin upotettiin.
Lisää näitä, tuskin kukaan pistäisi pahakseen.
Eikös boxin XNA tavallaan tarjoa tuoh...
Eikös boxin XNA tavallaan tarjoa tuohon mahdollisuuden, koodata pelejä konsoleille, tai tässä tapauksessa boxille? Vai onko koko projekti jo hyllytetty, kun ei ole mitään kuulunut...
Voi voi, olen nähnyt jo ekat videopät...
Voi voi, olen nähnyt jo ekat videopätkät, kuinka peli käynnistetään PS3 kiintolevyltä ilman alkuperäistä pelilevyä. Ja ei, ne pelit eivät ole sitä 25 gigaa. Niistä on ripattu kaikki turha paska ja yllätys yllätys, pelin koko n.6-7 gigaa.
"Eikös boxin XNA tavallaan tarjoa tuo...
"Eikös boxin XNA tavallaan tarjoa tuohon mahdollisuuden, koodata pelejä konsoleille, tai tässä tapauksessa boxille? Vai onko koko projekti jo hyllytetty, kun ei ole mitään kuulunut..."
XNA julkaistiin muutama kuukausi sitten ja tällä hetkellä sillä tehtävät pelit pyörivät enimmäkseen netissä ja XNA creators clubissa boxilla, kun microsoftin mielestä tulee tarpeeksi hyvä peli he julkaisevat sen live arcadeen.
Tiedä sitten miten paljon riippumattomia pelinkehittäjiä kiinnostaa alkaa tehdä pelejä pleikalle kun pelifirmat joissa on taitavia koodajia sanovat PS3:sta alustaksi jolle on vaikeaksi koodata.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi