Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Uncharted 2:ssa älykkäämmät viholliset

Uncharted 2:n ohjaaja Bruce Straley on paljastanut CVG-sivustolle kuinka pelin tekoäly tekee siitä aikaisempaa haastavamman kokemuksen.

Pelin uusi hiiviskelyelementti on saanut Naughty Dogin luomaan aikaisempaa todenmukaisempia vihollisia. Jotta pelattavuus vastaisi toimintahiiviskelyn tarpeita, on vihollisille lisätty kaksi uutta käyttäytymismallia; tutkimus ja metsästys.

– "Tutkimus"-mallissa vihollisilla on ääreisnäkö kuten oikeillakin ihmisillä. Jos Drake vilahtaa vihollisen näkökentän reunalla, kääntävät he katseena sinne missä luulivat hänet nähneensä. Riippuen siitä kuinka kauan Drake viipyi näkökentässä, saattaa reagointi jäädä vilkaisuun tai he voivat kävellä lähemmäksi tarkistamaan havaintoaan, Straley selvitti.

– Metsästäessään viholliset ovat jo havainneet Draken ja taistelevat hänen kanssaan. Tällöin viholliset tekevät tiettyjä johtopäätöksiä Draken olinpaikasta viimeisen tiedetyn sijainnin perusteella. Jos näköyhteys katkeaa muutamaksi sekunniksi, yksi tai useampi vihollinen alkaa metsästää alueella aloittaen viimeksi tiedetystä kohteesta ja laajentavat haravointia mikäli eivät häntä löydä, hän kertoi.

– Drakea metsästäessään vihollisten pitää myös kyetä kiipeilemään ympäristössä, hypätä aukkojen yli ja pudottautua reunoilta päästäkseen häneen käsiksi. Tämän ansiosta taistelut eivät enää tapahdu pelkästään tasaisella maalla, Straley lupaili.

Uncharted 2: Among Thieves julkaistaan PlayStation 3:lle ensi syksynä.

Galleria: 

Kommentit

kuulostaa muuten aika erittäinkin lupaavalta!

kuulostaa liiankin hyvältä...

Kuvista päätellen, saattaa Uncharted 2:sta tulla taas valitettavan ammuskelu painotteinen. Kaipasin seikkailuhenkisyyttä, tutkimista ja ongelman ratkaisua enemmän.

"Kuvista päätellen, saattaa Uncharted 2:sta tulla taas valitettavan ammuskelu painotteinen. Kaipasin seikkailuhenkisyyttä, tutkimista ja ongelman ratkaisua enemmän"
Kolmessa kahdestatoista on varsinaista ammuskelua. Parissa epäilisin esiteltävän vain tota tutkimus metsästys uutuutta. Ei hätäisiä johtopäätöksiä. Ei sillä että ne eivät voisi osua kohdalleen.

"Kuvista päätellen, saattaa Uncharted 2:sta tulla taas valitettavan ammuskelu painotteinen. Kaipasin seikkailuhenkisyyttä, tutkimista ja ongelman ratkaisua enemmän."

Pelin tekijäthän ovat jo sanoneet että peli tulee edelleen olemaan 3rd person shooteri mutta pulman ratkontaan paneudutaan enemmän.
Olisihan se mahtavaa jos peli olisi enemmän tyyliin Broken Sword tyylinen peli mutta fakta on että sellaiset pelit eivät myy vaikka helvetin hyviä olisivatkin... ei ainakaan jenkeissä ja se ratkaisee.

Awww... haluu tän!

Noniin, nyt alko kiinnostaa tämä toinenkin osa.

Jes, tämä meni ostolistalle.

Kunhan saadaan ne röntgen katseet pois. Reagoikohan ne siihen millainen ase/varustus sinulla on käytössä. Pistoolilla ei aakkeila vastaan nyt kuka tahansa lähe taistelemaan ihan helpolla. Toivottavasti pelin voi mennä mahdolliseman vähän ampumalla niin kuin MGS mutta tusnkinpa vaan.

^ Hiipiminen on mahdollista milloin vain ja varjoissa piileskely on mahdollista. Eli jos olet taitava hiipijä, niin voit ohittaa koko vihollisjoukkion. :) Ellei sitten sen hetkisenä tehtävänä ole esim. saada jokin vipu väännettyä jostain, missä on liuta vihollisia ja nämä on pakko lahdata.

Itse uutiseen, että kuullostaa perhanan hyvältä! Unchartedin tekoäly ei ollut mitään päätä huimaavaa, mutta varsin hienoja ominaisuuksia ykkösenkin AI:sta jo löytyi. Jos viholliset näkivät Nathanin jonkun kivihöskäleen takana, niin he tulittivat tätä sinne suuntaan, vaihtoivat paikkaa ja heittelivät kranaatteja. Ja jos Drake vaihtoi paikkaansa vihollisten huomaamatta, vihulaiset jatkoivat silti sitä tulittamistaan sinne edelliseen kohtaan. Mutta nyt kun tähän lisätään edelleen parempi tekoäly, niin huhhuh! Hienoa.

Vielä toivoisin, että fysiikat paranee. Välillä viholliset lensi, esim. räjähdyksissä, varsin komeasti räsynukkeina, mutta esim. Wes-44-revolverilla ampuessa vihulaiset kuolivat aina samalla lentoanimaatiolla. Oi, miksi?

Pakko-ostos... As simple as that :D

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi