Peli on remasterointi Gamecuben Mario pelistä vuodelta 2002. Mario ei esittelyjä kaipaa, paitsi että tässä ollaan sekoitettu perinteistä Mario kaavaa. Heti pelin alussa Mario saa selkäänsä painepesurin, jolla puhdistetaan maastoa limahirviöistä. Limahirviöistä puheenollen, pelissä ei juuri näy Marion vakiovastustajia, kuten niitä ruskeapäisiä tyyppejä ja kilpikonnia. Boo kummitukset löytyy, mutta nekään eivät käyttäydy normaalin kaavan mukaan vaan ne kuolee kun niiden päälle hyppää mikä ei normaalissa Mario pelissä onnistu.
Kolmiulotteisissa tasohyppelyissä on usein ongelmana oikukas kamera, jonka takia ei näe minne hyppää. Tässä kamera on erityisen kauhea. Yooka-Laylee ja Wiin Epic Mickey peleistä valitettiin arvosteluissa kamerasta, mutta en muista että niissä olisi ollut näin hirveä kamera kuin tässä. Varsin usein ollaan tilanteessa jossa pelaaja on täysin sokea ja täytyy arvata mihin suuntaan liikuttaa Mariota.
Ori pelissä oli hyvä kun jatkopaikkoja oli usein niin ei haitannut vaikka kuoli usein kun pääsi heti yrittämään uudelleen. Marion ensimmäisissä kentissä kun mennään satamaan, jos telineiltä tippuu veteen niin alkaa hidas paluumatka temppuradan alkuun uutta yritystä varten. Jossain vaiheessa saa putken kannen auki, josta oikaista mutta tuntuu siltä että olisi parempi että Mario vain kuolisi ja heräisi henkiin sen pisteen lähellä josta tippui, ettei tule turhauttavaa paluumatkaa.
Pelissä on secret of… nimisiä kenttiä, mitkä on lähellä perinteistä Mario tasoloikkaa. Secret of kentissä ollaan ikäänkuin avaruudessa, mistä ollaan varmaan saatu ideoita Mario Galaxyä varten. Niissä kentissä vaan ylikäytetään pyöriviä palikoita. Onneksi Marion kengissä on hyvä pito niin ne eivät ole niin pahoja. Nintendon Twitter tilillä on hyvä viittaus näihin kenttiin että kädet alkaa hikoamaan, mikä piti paikkaansa ainakin minun kohdalla.
Joudun rokottamaan pisteitä pelattavuutta heikentävän pelisuunnittelun takia.