Nobody Saves the World on tämän kevään indiehittipeli Guacameleen kehittäjältä. Minulta jäi aikoinaan Guacamelee kesken kun ei kiinnostanut alkaa opetella comboja. Nobody Saves the World meinasi jäädä välistä, mutta luettuani Pelit-lehden arvostelun päätin antaa tälle tilaisuuden ja se on oli hyvä päätös, sillä tämähän on loistava.
Peli alkaa siten ettei pelaajalla ole muita kykyjä kuin kädellä läpsäyttäminen. Pian löytyy kuitenkin taikasauva, jolla voi muuttaa muotoa rotaksi ja pääsee kokeilemaan rotan jyrsimishyökkäystä, joka sattuu vihuhin vähän kovemmin kuin surkea läpsäisy. Rotalle saa muitakin kykyjä kunhan sen tasot nousevat.
Tason nostosta puheenollen, pelissä tasoja ei nosteta pelkästään pahiksia kurmottamalla, vaan pelaaja saa tehtäväkseen käyttää kykyjä ja hyökkäyksiä monipuolisesti. Kykyjen monipuolisella käyttämisellä hahmon tasot nousevat ja uudet hyökkäykset ja hahmot avautuvat. Peliä pitemmälle pelannut huomaakin hallitsevansa varsinaista hahmokööriä, joka on mielikuvituksellinen. Löytyy kummitusta, etanaa, hevosta, robottia yms. hahmoja.
Pelissä edetäkseen pelaajan pitää käyttää monipuolisesti eri kykyjä. Pelkällä hyökkäysnapin rämpytyksellä ei pärjää pitkälle. Mitään comboja ei tarvi onneksi opetella. Kaikki hyökkäykset tapahtuvat yhtä nappia painamalla. Toisinaan vihollinen on suojattu suojaloitsulla, joka aukeaa vain tietyntyyppisellä iskulla. Jos pahiksen päällä on vihreä miekka, se tarkoittaa että pitää iskeä viiltävä isku, niin suoja murtuu ja sitten pahista saa sen jälkeen hakata vapaatyylillä.
Pelissä suhtaudutaan lempeästi kuolemaan. Jos kuolee niin palaa tallennuspisteelle, mutta hahmonkehitys säilyy minkä on saavuttanut ennen kuolemaa. Siksi kannattaa kehittää hahmoja tekemällä vähän hankalia liikkeitä joiden käyttämisestä joutuu alakynteen, sillä se on vain plussaa hahmonkehityksen ja pelissä edistymisen kannalta.
Tässä on peli, missä on hauska hioa pelityyliään.