Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Ted Lange on kitarasankareiden puolella

Harmonix Music System räjäytti pankin vuonna 2006, kun sen kehittämä Guitar Hero julkaistiin Playstation 2:lle.  Peliä tunnuttiin ylistävän lähes joka paikassa; kotirokkarit hurrasivat sormet rakoilla ja palkintojakin ropisi tasaiseen tahtiin.  Lähes sama kaava toistui puolisen vuotta myöhemmin, jolloin menestysnimikkeelle julkaistiin seuraaja - jälleen PS2:n yksinoikeutena.

Monet innovatiivisuudellaan vakuuttanut pelisarja on viimein laajentanut repertuaariaan.  Guitar Hero 2:n käännös julkaistiin 4. huhtikuuta Xbox 360:lle.  Red Octanen Ted Lange kertoo haastattelussa, miksi virtuaalinen rokkielämä kannattaa kokea myös Microsoftin konsolilla.

Voitteko kertoa uusille faneille, mikä Guitar Heron tarina on ja miten hyvä ja huono soitto määritellään?


Ted Lange:
Pelaaja on uusi ja nouseva rokkari. Tarkoituksena on selvittää tie pieneltä klubilta loppuunmyydylle stadionille jammailemalla kaikkien aikojen parhaita rock-kappaleita.
Tämä tehdään painamalla oikeita nappeja ja rämpyttämällä kitaraa samaan aikaan. Se tuntuu siltä kuin olisit oikea kitaristi.

Mitä etuja tässä pelissä on PS2-versioon verrattuna? Mitkä ovat erot?

TL: Ladattava sisältö on suurin lisäys, mutta meillä on myös tulostaulut verkossa. Xbox 360 -versio tarjoaa myös parannellut grafiikat sekä äänet kaikilla tasoilla ja hahmoilla. Se on suuri harppaus PS2-versiosta.

Peli on saanut todella hyviä arvosteluja, vaikka se on hyvin samanlainen kuin PS2-versio. Miten luulette voivanne parantaa sitä seuraavaan Xbox 360 -jatko-osaan?

TL: Pelejä voi aina parannella. Taisimme vain hipaista graafisia uudistuksia. Tilaa löytyy myös online-puolella: lisää laajoja pelimuotoja ja moninpelityyppejä. Parannettavaa on loputtomasti, ja meillä on runsain mitoin käyttämättömiä ideoita.

Olisiko tulevaisuudessa mahdollista lisätä editori kappaleille, jotka on tallennettu Xboxin kovalevylle?

TL: Kaikki on mahdollista. Aikaisemmin pohdimme editorin lisäämistä, mutta haluamme taata toimittavamme kaiken kaikkiaan mahtavan kokemuksen, ennen kuin annamme pelaajien luoda omaa dataa.

Minkälaisia moninpelimuotoja teiltä löytyy Xbox Livestä?

TL: Meillä ei toistaiseksi ole moninpeliä Xbox Livessä. Halusimme onnistua jokaisessa pienessä yksityiskohdassa, joten kun haluamme lisätä moninpelin, siitä tulee yhtä hyvä kokemus kuin verkon ulkopuolella.

Tukeeko peli Live Vision -kameraa?

TL: Ei toistaiseksi.

Minkälaisia kokemuksia teillä on Xbox Livestä, ja miten haluaisitte parantaa peliä tämän palvelun kautta?

TL: Rakastan Xbox Liveä. Se on tällä hetkellä luultavasti paras online-palvelu ja tekee sisällön lisäämisestä peleihin helppoa. Ladattava sisältö on suurin tapa, jolla voimme ja aiomme parantaa peliämme. Saamme rajattomat mahdollisuudet Liven kanssa.

Minkälaista ladattavaa sisältöä on tulossa? Tuleeko sisältöä myös kansainvälisesti tunnetuilta bändeiltä vai pelkästään indie-kappaleita, joita ei tunneta muissa maailman kolkissa?

TL: Aiomme pitää fanit todella iloisina antamalla vähän kaikille kaikkea. Vastaisin ”kyllä” kaikkiin noihin [kysymyksiin].

Musiikkikappaleita tulee saataville Xbox Liven kauppapaikalle. Yhdistättekö nämä kappaleet nippuihin vai voiko niitä ladata erikseen? Yhdistetäänkö ne tyylilajin mukaan?

TL: Suunnittelemme kappaleiden niputtamista yhteen tällä hetkellä. Suurin osa kappaleista voidaan yhdistää tyylilajin mukaan. Kuka tietää, vaikka näkisitte indie- tai sitar-paketin myös. Mahdollisuuksia on rajattomasti.



Kertokaa meille jotain moninpelistä. Kuinka monta pelaajaa voi liittyä peliin, ja mitä pelimuotoja loitte GH2:een?

TL: GH2 tukee kahta pelaajaa. Meillä on yhteistyötila ja kaksi erilaista versus-pelimuotoa.

Voitteko varmistaa huhun, jonka mukaan Halo Theme Mjolnir Mix kuuluu GH2:n ensimmäisiin ladattaviin sisältöihin?

TL: Minulla ei ole hajuakaan, mistä tuo tuli tai alkoi, mutta Master Chief ei lopeta soittamasta minulle. Hän haluaa kappaleensa peliin, joten saatamme sisällyttää sen tai muuten saamme tuta Needlerin tuhovoiman.

Voimmeko jammailla omia kappaleitamme?

TL: Ette toistaiseksi.

Mitä jos tekisitte Drum hero –pelin?

TL: Olemme tutkineet kaikenlaisia instrumentteja. Kazoo Hero näyttää todella lupaavalta.

Olin yllättynyt, kun huomasin kitaraohjaimen langalliseksi. Miksi ette tehneet langatonta kitaraa? Julkaistaanko sellainen tulevaisuudessa?

TL: Microsoft piti hyvin tiukasti itsellään langattoman teknologian, kun teimme GH2:ta 360:lle. Tulevaisuuden nähdäksemme meidän pitää vain odottaa.

Käytetäänkö kitaran uutta porttia efektipolkimiin ja sen sellaisiin?

TL: Hyvä huomio – vain aika näyttää.

Miksi ei löydy vasemmankätisten kitaraa? Se ei ole niin yksinkertaista, että käännät vain kitaran ympäri. Vibrakampi on silloin korkealla ja painikkeet väärinpäin. Aiotteko tehdä jotain vasemmankätisille?

TL: Olemme miettineet sitä ja niin saattaa käydä ennemmin tai myöhemmin.

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi