Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Haastattelussa Eric Nofsinger (The Conduit)

The Conduit on yksi Wiin odotetuimmista yksinoikeuspeleistä. Salaliittoteorioita ja ulkoavaruuden olioita vilisevä FPS-peli on vakuuttanut jo mm. IGN:n toimittajat. Graafisesti sitä on kuvailtu lähes Xbox 360:n pelien tasoisiksi ja mittava määrä ominaisuuksia on kohottanut odotuksia entisestään. Ensi vuoden puolella ilmestyvän pelin pääsuunnittelija vastasi kysymyksiin, joista vastasivat allekirjoittaneen lisäksi SOJ sekä foorumin jäsenistä Pelimies, kauppari ja Fwank.

Minkälaisia ovat Eric Nofsingerin, The Conduitin pääkehittäjän työpäivät?

Heh, yleensä päiväni ovat täynnä tapaamisia, yritän nakuttaa kohdalleen kaikki eri asioiden yksityiskohdat ja saada jokaisen työntekijän ajan tasalle - oli kyse sitten vihollisen käyttäytymisestä tai tehtävän musiikista. Mutta tämä jättää muut suunnittelijat vapaaksi työskentelemään toden teolla yksityiskohtien parissa, joka puolestaan on tuottanut meille tähän asti niin hienon pelin.

Wii-pelaajat ympäri maailmaa ovat ottaneet uutiset The Conduitista erinomaisesti vastaan. Odotitteko tällaista, kun aloititte pelin kehittämisen?

Emme lainkaan. Toivoimme että ihmiset pitäisivät pelistämme, mutta pelkkä ylistyksen määrä ja kiinnostus on ollut varsin palkitsevaa... ja pelottavaa. Odotuksia on paljon täytettävänä, mutta me yritämme!

Salaliittoteorioita vilisevä juoni "kaiken näkevine silmineen" kuulostaa hauskalta. Kuinka tarina syntyi, ja oletteko mahdollisesti tutustuneet brittiläisen David Icken liskoteorioihin?

Heh! Tarinamme on kehittynyt samaan aikaan kuin itse pelikin. Juonessa oli aluksi enemmän politiikkaa, mutta sitä vähennettiin keskityttyämme pienempään hahmomäärään. Ammensimme kertomukseen myös monista salaliittoteorioista, kuten herra Icken väittämistä. Joten kyllä, olemme tutustuneet herra Ickeen ja hänen työhönsä, kuten myös monien muiden.


Oliko Wii ensimmäinen alusta, joka mielessänne oli The Conduitia varten?

Ehdottomasti. Valitsimme Wiin koska konsolista ei ole käytetty sen kaikkea potentiaalia. Meidän mielestämme sen ohjaussysteemi on täydellinen räiskintään, vaikka markkinoilla onkin muutamia "hyviä" FPS-pelejä Wiille. Tiedämme myös että Wii pystyy paljon parempiin grafiikoihin, kuin useimmat pelit mitä konsolille on tehty.

Voitko kertoa joitakin ominaisuuksia ja elementtejä, jotka eroavat muille alustoille tehdyistä FPS-peleistä?

Noh, Wiillä on ainutlaatuinen liikkeentunnistusohjaus, joka tekee siitä parhaimman alustan FPS-peleillä. Tämä tarkoittaa sitä että meillä on aseita ja pelattavuutta, jotka käyttävät hyväkseen liikkeitä joihin muut pelit eivät kykene. Pelissämme on myös kiinnostavaa All Seeing Eye -laitteeseen (ASE) liittyvää pulmanratkontaa, joka antaa pelaajan paljastaa näkymättömiä vaaroja, salaisuuksia ja vihollisia. Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä: se EI sijoitu toiseen maailmansotaan! LOL!

Jatkuuko tarina joskus, eli onko ollut puhetta jatko-osasta?

Puhetta on kyllä ollut, mutta emme tiedä enempää ennenkuin viimeistelemme sopimuksen julkaisijan kanssa.

Mikä mahtaa mielestäsi olla suurin syy sille, että kehittäjät ja julkaisijat eivät lykkää enempää FPS-pelejä Wiille?

Suurin syy on todennäköisesti casual-pelien, kuten WiiSportsin, suosio. Se avasi uudenlaisen markkinan pelaajille, joilla ei ollut samankaltaisia odotuksia kuin hardcore-pelaajilla. Joten julkaisijat näkivät luonnollisesti tavan tehdä helppoa rahaa, mutta työnsivät samalla syrjään pelaajat jotka olivat kannattaneet heitä pitkään.

Aiotteko pitää The Conduitissa käytetyn Quantum3-pelimoottorin High Voltagen omaisuutena? Ovatko muut pelistudiot kiinnostuneet siitä?

Muutamat ovat ottaneet yhteyttä. Mutta me emme ole middleware-yhtiö, joten meillä ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa lisensoida sitä.


Koska High Voltage on Wiin FPS-genren huomioimisessa pioneerin asemassa, meillä täällä Suomessa toivotaan että teillä olisi muitakin pelejä kehitteillä Wiille ja DS:lle.
 
Meillä on muitakin Wii-pelejä kehitteillä, ehdottomasti.

Entä millä mallilla WiiWare-pelinne ovat?

Gyrostarr ja VIP Casino Blackjack ovat jo julkaistu ja saatavilla (Yhdysvalloissa, toim.huom.) Työskentelemme edelleen Animales de la Muerten parissa, mutta emme ole aivan varmoja tuleeko siitä WiiWare-peli vai kaupoissa julkaistava Wii-peli.

Sanoit eräässä haastattelussa, että "useimmat Wii-pelit näyttävät kuonalta". Voisitko suositella sellaisia Wii-pelejä KonsoliFINin käyttäjille, jotka näyttävät hienoilta?
 
No, me pidämme todellakin Super Mario Galaxyn tyylistä ja tietenkin Metroid Prime 3: Corruption oli visuaalisesti hyvinkin vetoava. Pidämme myös Resident Evil 4:sta, vaikka se olikin porttaus Gamecubelta..

Ensimmäinen pelikonsolisi, sekä suosikkisi kautta aikojen?

Henkilökohtaisesti ensimmäinen konsolini jota pelasin oli Nintendo 64. Ensimmäinen jonka omistin oli Xbox. Mutta täytyy sanoa, että tämän hetken suosikkini on Wii.

Tässä vielä muutamia kysymyksiä KonsoliFINin lukijoilta.

Kuinka verkkopeli on sisällytetty The Conduitiin?

Meillä on 16 pelaajan verkkopeli perusmoodeilla - Deathmatch, Team Deathmatch ja Capture the Flag. Toivomme myös että voisimme tuoda mahdollisuuden LAN-moninpeliin.

Tuleeko peliin paikallista split-screen -moninpeliä tai co-op -moodia? Voitteko kertoa myös hiukan kentistä? 

Emme valitettavasti voi tehdä split screeniä, vaativien grafiikoiden vuoksi. Muutamia mahdollisia co-op -vaihtoehtoja mietimme.

The Conduitissa on yhdeksän tasoa yksinpeluussa, jotka kattavat monenlaisia jännittäviä alueita Washington D.C:ssä. Voit taistella esimerkiksi Valkoisessa Talossa, Jefferson-monumentissa sekä Yhdysvaltain Kongressin kirjastossa.

Onko pelissä erilaisia vaikeustasoja, ja kuinka kauan peli kestää helpoimmalla vaikeustasolla?

Kyllä, siinä on kolme vaikeustasoa. Uskoisimme pelin kestävän kahdeksasta kymmeneen tuntiin Normal-tasolla, joten ehkä hiukan vähemmän Easylla.


Koska The Conduitin alusta on Wii, ihmiset odottavat paljon ohjaukselta. Voitko kertoa kuinka ne toimivat?

Työskentelimme pitkään ja hartaasti ohjauksen parissa, ammentaen Metroid Prime 3:n ja Medal of Honor: Heroesin onnistumisista. Suurin ominaisuus on se, että kontrollit ovat täysin muokattavissa. Voit säätää herkkyyttä tai rajauskehikkojen kokoa pelin aikana, joten näet välittömästi miltä ne tuntuvat. Annamme pelaajan myös määrittää uudelleen napit, joten voit sisällyttää sellaisia ominaisuuksia kuin haluat kontrolleihin tai liikkeeseen. Ymmärrämme että jokainen pelaaja on erilainen ja haluamme vaalia näitä erilaisuuksia.

Milloin voitte paljastaa The Conduitin julkaisijan?

Toivottavasti kahden tai kolmen viikon kuluessa.

Onko suunnitelmia tuoda peliin ladattavaa lisäsisältöä?

Ei ole, koska Wiin tallennuskapasiteetti ei ole kovin suuri. Toivommekin että käytätte sitä WiiWare-pelejämme varten, hah!
 
Kiitoksia oikein paljon! Haluaisitko lisätä suomalaisille pelaajille jotain loppuun?

Haluaisin vain sanoa "kiitos" kaikille teille tuestanne ja kiinnostuksestanne peliämme kohtaan. Toivomme aina että tekemisemme tavoittaa ihmisiä ja on hyvin palkitsevaa tietää, että näin on käynyt. Joten kiitos kaikille!

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi